Wie zijn wij

Protestantse Gemeenten

Gapinge-Veere

Onze gemeente is een open geloofsgemeenschap waarin een ieder zich thuis mag voelen.

Wij behoren tot het kerkverband van de Protestantse Kerk van Nederland maar willen ons niet vastleggen in bepaalde dogmatische benaderingen waardoor je mensen uit zou kunnen sluiten die anders denken.

Bij ons is iedereen welkom die samen met ons wil zoeken naar de plek van God in haar of zijn leven. Hiervoor organiseren wij allerlei activiteiten en we hopen dat u door de informatie op deze website een goede indruk krijgt.

Voor verdere informatie kunt u zich wenden tot de scriba, het adres vind u op de pagina "Contact".

Kerkgebouwen.

Onze gemeente beschikt over twee monumentale kerkgebouwen, de Torenkerk in Gapinge en de Kleine Kerk in Veere.

Beide gebouwen lenen zich uitstekend voor het houden van sfeervolle kerkdiensten en vele andere activiteiten.

Kleine Kerk Veere

Torenkerk Gapinge

In de Kleine Kerk van Veere is er een kapel met een intiem sfeervol karakter. In de zomermaanden, tijdens de openstelling van de kerk, is hier ruimte voor een gedachtenismoment en het branden van een kaarsje.